Vid order hittar ni ej orderbekräftelse strax efter lagd order vg kontrollera er skräppost.
Sverige I kassan kan ni välja att betala via Klarnas olika betalsätt,
Swish eller betalning till Plusgiro alt Bangirokonto.
Finland Payment with Klarna now avaiable.
Suomalaiset asiakkaat voivat nyt tehdä ostoksia kautta meidän verkkokaupassamme.
Ajattelet jotain ja sinulla on kysymyksiä sähköpostitse meille sähköpostilla info@fiskeflugor.se
Suomalaiset asiakkaat voivat myös käydä kauppaa laskujen lisäksi kortti- ja internetpankkimaksun lisäksi.
Danmark
Payment with Klarna now avaiable.
Ni kan betala med Klarna med kort eller internetbank.Ved kassen vælger du dit land Danmark.
Betalning
Swish finns under övriga betalsätt i kassan OBS!Notera för Swish betalningar använd ej landsnumer +46
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.Ni kan välja dela upp erat köp betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Betalningsvillkor
Vi använder Klarna som betalningsförmedlare och erbjuder fakturabetalning (inga fakturaavgifter eller expeditionsavgifter) delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank.
Fullständiga betalvillkor hittar du här
Förskottsbetalning till Bankgiro eller Plusgiro finns som alterantiv under övriga betalsätt i kassan
Priser
Priser visas i hela antal SEK i webshop.
Vid rabatter där pris ej hamnar på hela jämna kronor sker öresavrundningar till helt antal SEK.
Fraktkostnad inom Sverige
Fraktfritt vid köpesumma minst 1500:- (Om inget annat anges i Kampanj direkt i webshop).
Ni kan hela tiden kontrollera och se er totala frakt i kassan.Fraktkostnad från 29:- till 95:- beroende på produkter ni köper.
I de fall man väljer produkter med mycket längre spön kommer frakt ligga på upp tom 285:-.
Blir det mer än 285:- i kassan så ordnar vi till max 285:- i efterhand.
Kampanj med fraktfritt vid annan lägre köpesumma kan förekomma och ni ser det då på banner på framsida av webshop.
För att komma upp i fraktfritt gäller endast köpesumma det går ej räkna in frakt kostnaden för att få fraktfritt.
Leverans
Beställningar skickas normalt sett samma dag upp tom 2 vardagar efter att beställningen gjorts. Leveranstiderna kan variera beroende av var i landet man bor ca: 1-4 vardagar efter att vi skickat.Under högsäsong med hög orderingång kan en del ordrar ta någon dag extra utöver detta.
Vid frakt med DHL eller Postnord var noga med att lösa ut försändelser inom 7 dagar från det anländt till serviceställe eller paketskåp(efter 7 dagar går det i retur),läs mer under outlösta försändelser/paket.
OBS!För ordrar på MS flugor Made in Sweden våra eget handbundna flugor kan längre leveranstider förekomma,detta även speciellt under högsäsong.Dessa flugor finns normalt ej i lager utan binds fram vartefter ordrar inkommer.För ordrar på dessa flugor läs alltid under Fiskeflugor MS Made in Sweden.
Åldersgräns 18år för att handla i vår webshop.
Returer
Som privatperson har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.Så snart vi kan efter mottagande av returen genomför vi återbetalning eller kreditering av faktura beroende av valt betalsätt.
Vid ångerrätt står köparen för frakten tur och retur om vi inte överenskommit om annat.
I de fallen där en använd vara lämnas tillbaka eller på annat sätt skadats av dig som kund har vi rätt att dra av värdeminskningen när vi återbetalar dig. Notera dock att du har full rätt att öppna och kontrollera produkter utan att riskera någon värdeminskning.
OBS!Mejla oss ALLTID innan på epostadress info@fiskeflugor.se och meddela att du vill utnyttja ångerrätten innan du skickar tillbaka några varor.
Outlösta paket/försändelser.
Outlösta försändelser DHL och Postnord paket som ej hämtas ut debiteras med 395:- Är order skickad i fler försändelser debiteras 395.- per ej uthämtad försändelse.
Outlösta försändelser som är 120cm eller längre alternativt mycket skrymmande med tex spinnfiskeset/haspelfiskeset och spin/haspelspön kommer
debiteras 495:- per försändelse.
DHL och Postnord leveranser ska hämtas ut inom 7 dagar från att det anländt till serviceställe eller paketskåp nära er sedan går paket i retur.
Outlöst försändelse med Postnord spårbart hem debiterar vi 195:- per försändelse
Köparen ansvarar för att all adress och alla kontaktuppgifter såsom telefonnummer och emailadress är helt korrekta.Man bör även se över skräppost om mail från oss hamnar där.Vid fel uppgifter/ändringar som leder till merkostnader står köpare för dessa kostnader.
Vid felaktigt lämnade uppgifter såsom telefonnummer,email och adress kan vi i regel ej ändra detta om försändelse redan gått från oss.
Reklamationer
Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss via epostadressen längst ner på sidan eller via kontaktformuläret.
Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Vanligt slitage ersätts ej.
Fladen produkter som ska reklameras måste godkännas först via Fladen då de vid godkänd reklamation står för ny produkt eller del.
Vid eventuell returfrakt av skadad/felaktig vara står alltid vi för returkostnaden. Notera dock att vi endast står för kostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner att skicka tillbaka varan.
Återbetalningar
Återbetalningen sker inom ca 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. Fakturor krediteras och skickas ut på nytt, kortbetalningar och direktbetalning via bank återbetalas via Klarna.
Kontaktinformation
Full kontaktinformation inklusive fysisk adress, emailadress och/eller telefonnummer till kundsupport samt organisationsnummer finns längst ner på varje sida i butiken.
Integitetespolicy
Läs mer under Sekretess och Cookies.